вторник, 22 март 2011 г.

ЕЗИКЪТ НА ЖИВОТНИТЕ (народна приказка)

На шега, наистина - цяла година "блогувам" :)
И съвсем в стила на това място напоследък в архива налетях на една много стара колекция. Дори не са дошли при мен от семейството. Когато бях дете, живеехме на квартира в една голяма къща на аристократичен род, останал - за съжаление, без поколение. Когато последната собственичка - нашата хазяйка, я продаде и тръгнахме да се изнасяме, се разтвориха врати, неотваряни от (може би) десетки години... Там намерих оцелели книги, сред които и тези. Съдбата им сочеше към боклука, така че някои бяха "спасени" от мен и майка ми.
Може би това са ми най-"древните" притежания - от началото на 40-те години на 20-и век, а това, което допълнително ги обединява, е, че са на едно и също издателство. Мисля, че имам още от същото, но това ще се види по-нататък. Сред тях има и една абсолютно "апокрифна" - явно от същото време, но няма никакви обозначения. Нито година, нито издател, нито илюстратор, нито дори автор, затова решавам, че е народна и почвам с нея :)










1 коментар:

  1. Тази книжка е от футлярно издание "Библиотека Детска радост" - български народни приказки. Изданието е от 1959 г. на "Народна младеж" и съдържа 12 книжки. Илюстрациите са на Илия Петров. В близките дни мисля да пусна материал за това издание в http://detstvoto.net, където ще има и повече инфо по въпроса.

    ОтговорИзтриване