петък, 18 юни 2010 г.

3-D приказки, уау!


Всъщност, не! Съжалявам, не става дума за филмите в моловете. Още не съм гледала такъв. Срам - не срам, не съм била на кино от 2001 година. И мразя моловете. Поради което, вероятно се изразих неправилно във второто изречение. Но карай! Нали без друго думата ми не беше за това?
Помните ли онези страхотни книжки с разтварящи се картинки от нашето детство? Моите поне са издавани през '70-те. Чешки издания (поне на гърба пише "Прага"). През '80-те брат ми се беше сдобил с нещо подобно - май руско, много неуспешно. Няма да го сложа тук, макар че и то е при мен - дъщерята е щедро обременена с всички възможни книжни наследства, вкл. от вуйчо си :) Дай Боже, да върнем жеста някой ден!
Но пак за моите: имах си 4. Откак се помня бяха едни от най-ценните ми притежания. Разтваряла съм ги стотици пъти, не задължително чела, но разглеждала... Сама, с братовчедки, с брат ми (вече си бях бая голяма), а сега и с... е, сетете се ;) И, ще си призная, и до сега някак-си сякаш очаквам да открия някоя незабелязана функция :) Уви, всичките съм ги открила.
А преди 2-3 месеца купих от антиквариат още 3, за 2 от които завиждах на някой, който ги имаше. Дори не помня на кого. Помня, че завиждах. Нищо, че съответното дете нямаше като моите. Дадох сума си и пари, въпреки пазарлъка, но просто не можех да изляза от онзи магазин без книжките!!!
И в старите, и в новопридобитите липсват части и това едва ли е случайно. Моите си съм ремонтирала сигурно десетина пъти. Сега пак реват за подлепване, но ги снимам в текущото им състояние - съвсем съзнателно. Но ремонтните дейности предстоят тези дни. Антикварните явно повече са притежавани, отколкото ползвани, защото няма окъсано, па лепено, но и там има липси.
Публикувам в приблизителната последователност на издаването им между 1971 и 1980 година, а не по реда на придобиване или предпочитание. Струва ми се справедливо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар