сряда, 13 юли 2011 г.

ЧЕРВЕНАТА ШАПЧИЦА

(преразказана от К.Н.Цакова)

Казвала съм и преди "много любими", "едни от най-..." и др.подобни, но тази серия, която сега съм подготвила, е по-по-най Номер 1 в моята немалка колекция от ценни книжки от близкото и по-далечно минало.
Каквото и да напиша, няма да отразява чувствата ми към тези книжки и спомените, с които ги свързвам.

Затова просто ще започна с една, която е малко по-нескопосана, но просто пасва на серията. И се връзва с предходните.
Странна разработка на известната приказка. Явно винаги е имало хора, неспособни да приемат ужасната истина за Кумчо Вълчо, който лапа цели баби и внучки :) Тя е с илюстрации на някой си Георги Богданов. Сладки са, но не съм имала повод да се привържа към стила му.

После идват 2 за горски животинки, но с поука за добри дечица - и 2-те от Веса Паспалеева и с илюстрациите на Михаил Блек. Знам ги наизуст!
А после още 3 за хора и животни - все излезли изпод гениалната четка на неповторимия Лазаркевич. Първата от тях (също на В.Паспалеева) е прекрасен преход от горската тема. Втората - преразказана "Красавицата и Звяра", а третата - нашенска версия на "Малката кибритопродавачка", но за щастие с добър край - от Олга Илиева, която и да е тя.

Със закъснение забелязах, че на доста снимки ми е поизбягал фокусът, но ги изщраках наведнъж и то малко някак "на коляно", така че... резултатът е съвсем закономерен. Яд ме е мъничко, че точно на тях се случи, но това е положението :)

И така...


































Няма коментари:

Публикуване на коментар